Naszym klientom oferujemy usługę pozyskiwania klientów przez bezpośredni kontakt telefoniczny. Ta praktykowana od lat strategia sprzedażowa jest wciąż, mimo rozwoju nowych technologii, powszechnie wykorzystywana przez wiele przedsiębiorstw i charakteryzuje się wysoką skutecznością.

Nowoczesna telesprzedaż opiera się na dobrze przygotowanej bazie danych, znajomości potrzeb potencjalnego klienta oraz dobrze przeszkolonej osoby, która wykonuje telefon. To właśnie odpowiednio przygotowany personel jest kluczem do skuteczności działań telesprzedażowych. W Polcall kładziemy duży nacisk na wszystkie te elementy, dlatego jesteśmy w stanie zaoferować usługę o dużej skuteczności, gwarantującej zysk z inwestycji. Dysponujemy także nowoczesną infrastrukturą, która pozwala automatyzować wybrane procesy i zapisywać informacje o kliencie na potrzeby ewentualnego przyszłego kontaktu.

Jak pozyskujemy klienta metodą cold calling?

Cold calling można spotkać także pod potoczną nazwą „zimnych telefonów”. Takie działanie zakłada poszukiwanie, a następnie selekcjonowanie osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane produktem lub usługą. Następnie przeszkolony pracownik contact center kontaktuje się z taką osobą i prezentuje ofertę. W Polcall nie prowadzimy typowych usług cold callingu, tzn. nie dzwonimy do przypadkowych osób z bazy danych. Kontaktujemy się jedynie z osobami, które są rzeczywiście zainteresowane kontaktem z marką.

Mimo że schemat ten wydaje się dość prosty, aby był skuteczny, konieczne jest odpowiednio przygotowanie. Tylko profesjonalnie przeprowadzony proces telesprzedaży ma szansę powodzenia – prowadzony w sposób przypadkowy najprawdopodobniej tylko zirytuje klienta i zniechęci go do naszej marki. Oferta powinna być maksymalnie spersonalizowana, dostosowana do potrzeb odbiorcy (znanych lub zakładanych na podstawie wcześniejszego researchu) i przedstawiona w sposób przystępny. Rozmowa powinna być konkretna, merytoryczna i prowadzona w sposób zrozumiały dla klienta. Nie może być też monologiem pracownika, a data i godzina telefonu powinna zostać dobrze przemyślana. Wszystko to pozwoli uniknąć negatywnego nastawienia odbiorcy, które w nieodpowiednio prowadzonym procesie pojawia się bardzo często.

Zalety działań nowoczesnego cold callingu, to:

  • możliwość dotarcia do grup docelowych, które funkcjonują poza internetem,
  • relatywnie niski koszt kampanii (w porównaniu do innych form marketingu internetowego),
  • możliwość integracji z innymi kanałami sprzedaży,
  • możliwość uzyskania danych, które pozwolą optymalizować kolejne kampanie, a także mogą posłużyć do efektywniejszego wykorzystania innych kanałów marketingowych. 

To tylko kilka podstawowych zasad – tworzone przez nas procedury telesprzedaży są tworzone zawsze indywidualnie dla każdego klienta i zawierają wiele zmiennych, takie jak skrypty, analizę historii udziału klientów w podobnych kampaniach marketingowych, itd. 

Cold calling - dlaczego warto go wybrać?

Cold calling, w przeciwieństwie do wielu innych stosowanych współcześnie narzędzi marketingu, pozwala przeprowadzić bezpośrednią rozmowę z potencjalnym klientem, a przy tym odnotować jego reakcję (np. zainteresowanie, zniechęcenie) na podstawie tonu głosu i innych komunikatów niewerbalnych. 

Może Cię zainteresować:

Porozmawiajmy
o współpracy

Customer success manager

+ 660 426 686
zapytania@polcall.pl

Kompleksowe podejście
Wspieramy nowoczesną sprzedaż o obsługę klienta/pracownika na wielu poziomach
Obsługa wielu branż
Jesteśmy elastyczni – zakres działań i narzędzia, z których korzystamy, zawsze dobieramy indywidualnie.
Nowoczesne rozwiązania
Nowoczesne narzędzia teleinformatyczne, w tym rozwiązania automatyzujące wybrane procesy.
Transparentne działania
Efekty naszej pracy są mierzalne – opracowujemy dokładne raporty i aktywnie optymalizujemy naszą pracę