Chat online dla klientów na stronie internetowej to coraz częściej stosowane rozwiązanie. Sprawdza się szczególnie w działalności e-commerce oraz we wszystkich branżach, które kierują swoje produkty do młodszych grup odbiorców, spędzających dużo czasu w internecie. Kontakt internetowy jest preferowany przez większość współczesnych konsumentów, telefon wybierają najczęściej wtedy, gdy chcą uzyskać szczegółowe informacje w bardziej skomplikowanych sprawach.
Okienko rozmowy łatwo wdrożyć na stronie, a sama obsługa chatu online nie jest skomplikowana. Rozwiązanie to nie kosztuje też dużo, dzięki czemu można je stosować również w niewielkich organizacjach.
Rozmowa na chacie może być prowadzona z automatem lub też z żywym człowiekiem. Druga opcja jest czasem określana jako livechat. Klienci zdecydowanie wyżej oceniają komunikację z drugą osobą, choć rozmowa z botem może być skuteczna w przypadku rozwiązywania bardzo prostych problemów użytkowników.
To relatywnie proste narzędzie, które może przynieść istotną poprawę w relacjach z klientami oraz zwiększyć szansę na konwersję. Obsługa czatu pełni rolę wirtualnego doradcy – w czasie rzeczywistym odpowiada na pytania i wątpliwości klienta. Dobrze przeszklona osoba potrafi dodatkowo zachęcić klienta do sfinalizowania zakupu.
Najważniejsze korzyści, jakie daje wdrożenie livechatu (w mniejszym stopniu także chatu obsługiwanego przez automat):
Livechat (a także chat) można łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb organizacji. Może funkcjonować w określonych godzinach (na przykład wtedy, kiedy stronę odwiedza najwięcej użytkowników), a w okresach mniejszego zainteresowania działać w zmienionej formie. Przykładem jest funkcjonalność callback, czyli prośba o kontakt na stronie www – wtedy nasi konsultanci oddzwaniają we wskazanym czasie. W takich sytuacjach chat może obsługiwać również automat.
Chat na stronie warto traktować jako element szerszej strategii omnichannel – połączenia różnych kanałów komunikacji, które dodatkowo są ze sobą zintegrowane. Integracja oznacza, że dane o użytkownikach (takie jak historia kontaktu lub zakupów) są gromadzone w jednym miejscu, do którego łatwy dostęp mają wszyscy konsultanci (obsługujący na przykład infolinię call center, chat, dział reklamacji i inne). Dzięki temu kontakt z klientem może przebiegać znacznie sprawniej. Oszczędza to czas użytkowników i zwiększa ich zadowolenie z jakości obsługi – a to przekłada się wprost na dobre relacje z marką i chęć zakupów (lub też dokonania innego rodzaju konwersji, w zależności od specyfiki firmy).
Jeśli chcesz wdrożyć chat/livechat na swojej stronie, skontaktuj się z nami. Doradzimy Ci najlepsze rozwiązanie. Korzystamy z zaawansowanych systemów usprawniających oraz narzędzi do bezpiecznego gromadzenia danych.