Omnichannel – strategia telemarketingowa w ofercie Polcall

Naszym klientom oferujemy możliwość wdrożenia strategii sprzedażowej, składającej się z wielu różnych narzędzi telemarketingu. Taka praktyka pozwala istotnie zwiększyć sprzedaż, a przy tym zoptymalizować koszty. Działania realizowane w pakiecie – jeśli dobrze przemyślane – zawsze kosztują mniej.

Co to jest omnichannel? To strategia marketingowo-sprzedażowa, w ramach której wykorzystuje się wiele kanałów dotarcia do klienta (obecnego lub potencjalnego). Co istotne, kanały te funkcjonują w sposób zintegrowany, z zapewnieniem przepływu informacji między nimi. To krok dalej niż założenia praktyki multichannel, czyli sprzedaży wielokanałowej, gdzie stosuje się wiele dróg dotarcia do klienta, jednak działają one autonomicznie.

Sprzedaż omnichannel – jakie kanały można wykorzystać?

W Polcall projektujemy i wdrażamy strategie omnichannel z wykorzystaniem takich narzędzi jak:

A także inne rozwiązania realizowane w ramach BPO – businnes process outsourcing. Pamiętaj, że usługi contact center to współcześnie wiele więcej niż wykonywanie telefonów i wysyłanie wiadomości do potencjalnych klientów.

Dlaczego warto zastosować omnichannel marketing?

Omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa jest dziś niezbędna. Ze względu na – między innymi – sposób funkcjonowania współczesnych konsumentów. Spędzają oni dużo czasu w internecie i są bombardowani ogromną ilością informacji, dlatego trudno utrzymać ich zainteresowanie.

Konkurencja na rynku jest ogromna, a klienta łatwo stracić, jeśli nie odpowie się na jego zapytanie odpowiednio szybko, i co równie ważne – nie umożliwi mu się kontaktu różnymi drogami. W działalności e-commerce sprawdzą się na przykład takie narzędzia telemarketingu jak okienko czatu na stronie, infolinia sprzedażowa, BOK, obsługa reklamacji oraz kontakt na życzenie (po zostawieniu danych w formularzu). Jak wspomnieliśmy, w sprzedaży omnichannel kluczowa jest integracja kanałów komunikacji – muszą one działać w taki sposób, by umożliwić przepływ informacji. 

Omnichannel w contact center

Zintegrowana sprzedaż omnichannel umożliwia sprawną i komfortową obsługę klienta. Pomagają w tym nowoczesne technologie, które pozwalają zbierać informacje o kliencie i zapisywać je w formie elektronicznej. Do tych danych łatwy dostęp mają konsultanci w różnych kanałach komunikacji – pracujący w biurze obsługi klienta, w dziale reklamacji, na infolinii call center, czy obsługujący czat. Dzięki temu unikamy sytuacji, gdy klient musi tłumaczyć swoją sprawę od początku kilku osobom – co zniechęca do marki i może być impulsem do zrezygnowania z jej usług. Działania omnichanel nie tylko pozwalają sprzedawać więcej i szybciej, ale zapewniają wysoki standard obsługi, co przez wielu konsumentów jest dziś postrzegane jako ważniejsze niż sam produkt.

Omnichannel oznacza współdziałanie procesów i kanałów komunikacji, co przynosi konkretne korzyści obu stronom – klientom, oraz firmie, która oferuje swoje usługi.

Wdrożenie omnichannel – możliwe niemal w każdej firmie

Marketing omnichannel to szerokie pojęcie, w którym zawiera się wiele technik promocji, sprzedaży, czy komunikacji z klientem. To także szereg zróżnicowanych narzędzi, które można łatwo dostosować do potrzeb przedsiębiorstwa – innymi słowy wybierać tylko te, które rzeczywiście pozwolą zwiększyć zyski.

Najważniejsze atuty sprzedaży omnichannel, to:

  • Elastyczność – możliwość wdrożenia omnichannel w niemal każdej firmie. Zakres można dostosować do uwarunkowań branży, wielkości firmy i jej specyfiki. W każdym przypadku indywidualnie dobieramy zestaw narzędzi marketingowych, a także skalę ich wdrożenia, co pozwala osiągnąć maksymalną efektywność przy relatywnie niskich nakładach finansowych.
  • Komfort klienta i wysoka jakość obsługi – zapewnienie płynnego przejścia przez proces sprzedaży produktów i usług.
  • Automatyzacja procesów – komunikacja i sprzedaż mogą zostać w wielu aspektach zautomatyzowane, co ułatwia pracę osobom obsługującym kanały komunikacji, a z drugiej zwiększa komfort klientów. 
  • Mniejsze zaangażowanie zasobów – roboczogodzin i kosztów związanych z utrzymaniem poszczególnych kanałów komunikacji.
  • Pozyskanie cennych danych o klientach – kontrolując procesy sprzedaży i komunikacji zachodzące w różnych miejscach, możemy zebrać dane o zachowaniach konsumentów, ich potrzebach, a także słabych punktach naszej oferty. 
  • Bezpieczeństwo – wszystkie dane gromadzone są w bezpiecznym miejscu, do którego nie może dostać się nikt niepowołany. Nasze działania realizujemy zgodnie z RODO i innymi istotnymi przepisami. Osiągane wyniki prezentujemy w raportach i gwarantujemy przejrzystość działań.

Omnichannel - FAQ

Na czym polega omnichannel?

Omnichannel to strategia komunikacji i sprzedaży, która integruje wszystkie dostępne kanały kontaktu z klientem – online (strony internetowe, media społecznościowe, e-mail) i offline (sklepy stacjonarne, katalogi), zapewniając spójne doświadczenie i płynną obsługę na każdym z nich.

Czym się różni Multichannel od omnichannel?

Multichannel koncentruje się na wykorzystaniu wielu niezależnych kanałów komunikacji i sprzedaży do dotarcia do klientów, podczas gdy omnichannel zakłada pełną integrację i współpracę wszystkich kanałów, aby zapewnić jednolite i ciągłe doświadczenie klienta.

Może Cię zainteresować:

Porozmawiajmy
o współpracy

Customer success manager

+ 660 426 686
zapytania@polcall.pl

Kompleksowe podejście
Wspieramy nowoczesną sprzedaż o obsługę klienta/pracownika na wielu poziomach
Obsługa wielu branż
Jesteśmy elastyczni – zakres działań i narzędzia, z których korzystamy, zawsze dobieramy indywidualnie.
Nowoczesne rozwiązania
Nowoczesne narzędzia teleinformatyczne, w tym rozwiązania automatyzujące wybrane procesy.
Transparentne działania
Efekty naszej pracy są mierzalne – opracowujemy dokładne raporty i aktywnie optymalizujemy naszą pracę