Naszym klientom oferujemy możliwość wdrożenia strategii sprzedażowej, składającej się z wielu różnych narzędzi telemarketingu. Taka praktyka pozwala istotnie zwiększyć sprzedaż, a przy tym zoptymalizować koszty. Działania realizowane w pakiecie – jeśli dobrze przemyślane – zawsze kosztują mniej.
Co to jest omnichannel? To strategia marketingowo-sprzedażowa, w ramach której wykorzystuje się wiele kanałów dotarcia do klienta (obecnego lub potencjalnego). Co istotne, kanały te funkcjonują w sposób zintegrowany, z zapewnieniem przepływu informacji między nimi. To krok dalej niż założenia praktyki multichannel, czyli sprzedaży wielokanałowej, gdzie stosuje się wiele dróg dotarcia do klienta, jednak działają one autonomicznie.
W Polcall projektujemy i wdrażamy strategie omnichannel z wykorzystaniem takich narzędzi jak:
A także inne rozwiązania realizowane w ramach BPO – businnes process outsourcing. Pamiętaj, że usługi contact center to współcześnie wiele więcej niż wykonywanie telefonów i wysyłanie wiadomości do potencjalnych klientów.
Omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa jest dziś niezbędna. Ze względu na – między innymi – sposób funkcjonowania współczesnych konsumentów. Spędzają oni dużo czasu w internecie i są bombardowani ogromną ilością informacji, dlatego trudno utrzymać ich zainteresowanie.
Konkurencja na rynku jest ogromna, a klienta łatwo stracić, jeśli nie odpowie się na jego zapytanie odpowiednio szybko, i co równie ważne – nie umożliwi mu się kontaktu różnymi drogami. W działalności e-commerce sprawdzą się na przykład takie narzędzia telemarketingu jak okienko czatu na stronie, infolinia sprzedażowa, BOK, obsługa reklamacji oraz kontakt na życzenie (po zostawieniu danych w formularzu). Jak wspomnieliśmy, w sprzedaży omnichannel kluczowa jest integracja kanałów komunikacji – muszą one działać w taki sposób, by umożliwić przepływ informacji.
Zintegrowana sprzedaż omnichannel umożliwia sprawną i komfortową obsługę klienta. Pomagają w tym nowoczesne technologie, które pozwalają zbierać informacje o kliencie i zapisywać je w formie elektronicznej. Do tych danych łatwy dostęp mają konsultanci w różnych kanałach komunikacji – pracujący w biurze obsługi klienta, w dziale reklamacji, na infolinii call center, czy obsługujący czat. Dzięki temu unikamy sytuacji, gdy klient musi tłumaczyć swoją sprawę od początku kilku osobom – co zniechęca do marki i może być impulsem do zrezygnowania z jej usług. Działania omnichanel nie tylko pozwalają sprzedawać więcej i szybciej, ale zapewniają wysoki standard obsługi, co przez wielu konsumentów jest dziś postrzegane jako ważniejsze niż sam produkt.
Omnichannel oznacza współdziałanie procesów i kanałów komunikacji, co przynosi konkretne korzyści obu stronom – klientom, oraz firmie, która oferuje swoje usługi.
Marketing omnichannel to szerokie pojęcie, w którym zawiera się wiele technik promocji, sprzedaży, czy komunikacji z klientem. To także szereg zróżnicowanych narzędzi, które można łatwo dostosować do potrzeb przedsiębiorstwa – innymi słowy wybierać tylko te, które rzeczywiście pozwolą zwiększyć zyski.
Omnichannel to strategia komunikacji i sprzedaży, która integruje wszystkie dostępne kanały kontaktu z klientem – online (strony internetowe, media społecznościowe, e-mail) i offline (sklepy stacjonarne, katalogi), zapewniając spójne doświadczenie i płynną obsługę na każdym z nich.
Multichannel koncentruje się na wykorzystaniu wielu niezależnych kanałów komunikacji i sprzedaży do dotarcia do klientów, podczas gdy omnichannel zakłada pełną integrację i współpracę wszystkich kanałów, aby zapewnić jednolite i ciągłe doświadczenie klienta.