Obsługa reklamacji to bardzo istotny element komunikacji z klientami. Wymaga umiejętnego rozwiązywania problemów i zwykle pewnego wysiłku, by mimo wad produktu lub usługi, relacja klienta z marką nie ucierpiała. Źle poprowadzona reklamacja to jeden z częstszych powodów utraty klientów. Dlatego warto wdrożyć odpowiednie procedury obsługi potencjalnie konfliktowych sytuacji.
W Polcall oferujemy kompleksową obsługę procesu reklamacji, z możliwie najszybszym rozwiązaniem problemu, z którym zgłasza się klient i ograniczeniem jego zaangażowania do minimum.
Utrata klienta zawsze jest kosztowna, szczególnie jeśli jest to klient, który wcześniej był zadowolony z naszych usług. Najwięcej czasu i kosztów pochłania pozyskanie klienta od zera – dlatego bardzo istotne jest utrzymywanie wysokiej jakości obsługi posprzedażowej, która minimalizuje ryzyko utraty lojalności w grupie obecnych użytkowników marki.
Obsługa reklamacji wymaga cierpliwości i zachowania spokoju niezależnie od tonu, z jakim zwraca się klient. Odpowiednio przeszkolony pracownik poradzi sobie z każdym użytkownikiem, umiejętnie przekształcając pierwotne niezadowolenie w poczucie, że sprawa, z którą się zgłosił, została rozpatrzona z należytym zaangażowaniem.
Tutaj rola contact center się nie kończy. Aby wyciągnąć wnioski z procesu reklamacji i poprawić w przyszłości jakość produktów lub też obsługi, konieczne jest poznanie przyczyn problemów, z którymi zgłaszają się klienci. Dział obsługi reklamacji powinien gromadzić informacje na ten temat (mając do dyspozycji odpowiednie narzędzia) i przekazać je do innych działów w organizacji, mających wpływ na kształt produktów i usług.