Pozyskiwanie nowych klientów jest ważnym zadaniem organizacji, jednak równie istotną kwestią jest utrzymanie tych obecnych. Pozyskiwanie nowych jest kilkukrotnie droższe i bardziej czasochłonne niż zachowanie relacji z tymi już obecnymi. Jednocześnie raz zdobytych klientów łatwo stracić – szczególnie jeśli organizacja działa w konkurencyjnej branży.
Współczesny konsument oczekuje od marki dostępności i możliwości szybkiego kontaktu. Jeśli nie otrzyma potrzebnych mu informacji w odpowiednim czasie, z dużym prawdopodobieństwem spróbuje je znaleźć u konkurencji. Ogromne znaczenie ma też jakość kontaktu – dla wielu osób jest nawet ważniejsza niż sama oferta firmy. Dlatego też profesjonalna i dobra obsługa posprzedażowa klienta jest bardzo istotną częścią strategii sprzedaży.
Zadowolony klient z dużym prawdopodobieństwem będzie chciał ponownie skorzystać z naszej oferty. Aby tak się rzeczywiście stało, a zainteresowanie zakończyło się rzeczywistą konwersją, należy zapewnić kilka możliwości szybkiego kontaktu, a dodatkowo zadbać o to, by kontakt ten był na możliwie najwyższym poziomie. Dotyczy to zarówno udzielenia wyczerpujących informacji, jak i ogólnego wrażenia z rozmowy (przyjaznego nastawienia, zaangażowania i kultury osobistej konsultanta).
Trzeba mieć na uwadze, że współcześni konsumenci szeroko korzystają z internetu i w związku z tym doceniają możliwość kontaktu również tą drogą. Funkcja krótkiego czatu na stronie www czy też wykonania szybkiego telefonu (bez konieczności szukania numeru) to dziś standard, z którego klienci korzystają bardzo chętnie.
Bardzo ważną sprawą jest integracja kanałów komunikacji. W naszych działaniach stosujemy wiele narzędzi automatyzujących procesy (np. wykonywanie rozmów, zapisywanie i gromadzenie danych). Dodatkowo dane o klientach przechowujemy w taki sposób, który umożliwia ich aktualizacje w czasie rzeczywistym jeszcze podczas rozmowy.
Dane te są dostępne również dla innych konsultantów (którzy mogą obsługiwać czat, infolinię lub inny kanał). Dzięki temu osoba, która kontaktuje się z firmą, nie musi kilkukrotnie tłumaczyć swojej sprawy – każdy konsultant ma wgląd w dotychczasową historię kontaktu, co pozwala na sprawne przeprowadzenie rozmowy i wysoką obsługę klienta.
Narzędzia, które warto wdrożyć w ramach aktywnej obsługi klienta po sprzedaży, to między innymi:
To tylko niektóre możliwości. Zapraszamy do kontaktu z nami po więcej szczegółów – po przeanalizowaniu potrzeb Twojej organizacji, zaproponujemy najlepsze dostępne w Twojej sytuacji rozwiązanie.