Jedną z naszych głównych specjalizacji jest pozyskiwanie leadów sprzedażowych i zarządzanie nimi – obsługa kontaktów do osób decyzyjnych, zainteresowanych produktami lub usługami Twojej firmy.
Outsourcing obsługi leadów prowadzimy kompleksowo. Zakres usługi dobieramy zawsze do potrzeb naszego klienta – proponujemy tylko te narzędzia, które rzeczywiście pozwolą przynieść zwrot z inwestycji.
Lead to kontakt do osoby, która jest zainteresowana produktem lub usługą. Mogą to być użytkownicy, którzy wypełnili formularz na stronie internetowej, zostawiając kontakt zwrotny (e-mail lub telefon). To także potencjalni (lub obecni) klienci, którzy sami zadzwonili do biura obsługi klienta z zapytaniem o ofertę, lub zrobili to inną drogą – na przykład odpowiadając na newsletter, mailing, lub kontaktując się osobiście.
Przez leady zimne rozumiemy potencjalne kontakty, które z dużym prawdopodobieństwem będą chciały kupić nasz produkt lub usługę, jednak na razie nie wykazują zainteresowania (mogą nie wiedzieć o naszych produktach lub nie być gotowe na zakup teraz, odkładając decyzję na przyszłość). Jako że istnieje duża szansa na konwersję w tej grupie, zimne leady warto „ocieplać” – docierając do tych osób z odpowiednim przekazem, poprzez odpowiednie kanały komunikacji.
Z kolei leady ciepłe to grupa potencjalnych klientów, w której widać większą szansę na zakup oferowanych przez nas produktów. Osoby te są zainteresowane ofertą i skłonne do konwersji w najbliższym czasie. Można spotkać się również z pojęciem leadów gorących. Jak nietrudno się domyślić, są to osoby, które są praktycznie zdecydowane i nie trzeba ich specjalnie namawiać do zakupu (w procesie sprzedażowym trzeba uważać jednak, by ich nie zniechęcić, np. nieintuicyjnym menu w sklepie lub niskiej jakości obsługą).
W ramach współpracy możemy przekazywać Ci kontakty do osób zainteresowanych spotkaniem (wtedy Ty decydujesz, kiedy skontaktować się z potencjalnym klientem), lub też umówić gotowe spotkanie. W drugim wariancie przedstawiciel Twojego działu sprzedaży dostaje od nas informacje o terminie spotkania – jego organizacją i umówieniem klienta zajmujemy się my.
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych oraz ich późniejsza obsługa nie w każdym przypadku wygląda tak samo. Aby optymalnie wykorzystać przeznaczony budżet, poszczególne narzędzia należy dostosować do wielkości i specyfiki firmy, branży, w której działa oraz jej klientów. Dlatego też przed rozpoczęciem współpracy przeprowadzamy dokładną analizę biznesu klienta i identyfikujemy jego potrzeby. Dopiero na tej podstawie proponujemy konkretne rozwiązania.
Sprawdź szczegóły naszej oferty:
Posiadamy kilkunastoletnie doświadczenie w generowaniu i obsłudze leadów dla różnych branż. Dzięki temu skutecznie pozyskujemy nowych klientów również w bardzo konkurencyjnych sektorach, takich jak:
To tylko wybrane przykłady. Skuteczne zarządzanie leadami możemy wdrożyć w ogromnej większości branż – dotyczy to zarówno niewielkich firm, jak i rozbudowanych organizacji, działających w modelu B2B oraz B2C.
Outsourcing procesów związanych pozyskaniem nowych klientów to ogromna oszczędność. Profesjonalne call center posiada zasoby – odpowiedni sprzęt, systemy IT oraz przeszkolonych pracowników – pozwalające prowadzić je sprawniej i efektywniej. Wiele etapów pozyskiwania leadów sprzedażowych możemy zautomatyzować, a duże doświadczenie pozwala nam relatywnie szybko przekonać potencjalnych klientów do oferty.
Zlecając obsługę leadów zewnętrznej firmie, możesz odciążyć pracowników od czasochłonnych, wymagających dodatkowo dużo energii zadań związanych z pozyskiwaniem klientów. Skuteczne działania lead generation wymagają także odpowiedniej infrastruktury, której zakup i utrzymanie wiążą się z dużymi nakładami. Outsourcing tego zadania to w większości przypadków skuteczna optymalizacja kosztów.
Leady sprzedażowe to kontakty do osób lub firm zainteresowanych produktem lub usługą, które mogą stać się klientami. Leady te mogą pochodzić z różnych źródeł, takich jak formularze internetowe, zapytania telefoniczne, czy odpowiedzi na akcje marketingowe.
Aby generować leady sprzedażowe, firmy wykorzystują różnorodne strategie, w tym marketing treści, reklamy online, telemarketing, a także organizację eventów i konferencji. Ważne jest dopasowanie metod do grupy docelowej i ciągła analiza skuteczności podejmowanych działań.
Pozyskiwanie leadów wymaga zrozumienia potrzeb i zachowań potencjalnych klientów oraz dostosowania do nich strategii marketingowych. Skuteczne metody to między innymi marketing szeptany, kampanie e-mailowe, SEO, oraz aktywność w mediach społecznościowych.
Leady można znaleźć poprzez aktywność w internecie, na przykład na forach branżowych, w mediach społecznościowych, poprzez formularze kontaktowe na stronach internetowych, a także w tradycyjnych mediach, na eventach branżowych oraz w bazach danych i sieciach kontaktów biznesowych.
Koszt pozyskania jednego leadu jest zmienny i zależy od wielu czynników, takich jak branża, wybrane metody marketingowe, konkurencja oraz jakość i specyfika leadu. Dlatego każdy przypadek wymaga indywidualnej kalkulacji i analizy zwrotu z inwestycji (ROI).