Badania metodą CATI — skuteczne ankiety telefoniczne

Polcall » Usługi Call Center - skuteczny telemarketing » Badania marketingowe » Badania metodą CATI — skuteczne ankiety telefoniczne

Skutecznie przeprowadzane ankietowe badania metodą CATI

Badania CATI to skuteczne, a przy tym relatywnie proste do przeprowadzenia i niedrogie badania telefoniczne satysfakcji klienta. Mają formę wywiadu telefonicznego, który jest wspomagany komputerowo. Ankieter dzwoni do określonej wcześniej grupy respondentów, a specjalny program komputerowy prowadzi go przez kolejne pytania (interaktywny skrypt rozmowy). Częściowa automatyzacja tego procesu pozwala przeprowadzić badanie szybko i komfortowo. Dzięki temu respondenci chętnie w nim uczestniczą, a my możemy wykonać wiele ankiet w krótkim czasie, i tym samym pozyskać więcej danych. Warto dodać, że automatyzacja może dotyczyć także wielu innych elementów badania – selekcji osób do kontaktu, inicjowania połączeń, a także zapisywania wyników ankiety.

Ankieter telefoniczny CATI

Uzyskane odpowiedzi ankieter CATI wprowadza do systemu komputerowego w trakcie rozmowy, dzięki czemu od razu po jej zakończeniu zostają one zapisane w bezpiecznym, łatwo dostępnym miejscu, w formie elektronicznej. Co istotne, w badaniach ankietowych CATI wyniki można analizować na bieżąco, jeszcze przed zakończeniem całego procesu.

Badania konsumentów metodą CATI – dlaczego warto?

Ankiety CATI mają bardzo szerokie zastosowanie – w tym badania rynku – można je wdrożyć w większości organizacji, niezależnie od ich wielkości i branży, w której działają. Badanie satysfakcji klienta metodą CATI stosujemy z powodzeniem w niewielkich działalnościach, a także w dużych korporacjach. Zakres badania i jego formułę zawsze dobieramy indywidualnie, mając na uwadze budżet klienta i cel badania. Telefoniczne badania ankietowe metodą CATI umożliwiają pozyskanie dużej ilości uporządkowanych danych – w krótkim czasie i w niewielkim budżecie. Najważniejsze zalety przeprowadzania badań ankietowych za pomocą metody CATI, to:
    • Niski koszt – w porównaniu z badaniem metodą tradycyjną, kiedy ankieter odwiedza respondentów w ich domach, czy metodą telefoniczną bez wspomagania komputerowego.
    • Szybkość – system komputerowy automatycznie wskazuje pytania ankieterowi CATI i modyfikuje je (w tym zmienia kolejność, niektóre pomija) w zależności od uzyskiwanych odpowiedzi, co istotnie upraszcza i skraca proces pozyskiwania danych.
    • Precyzja – dzięki temu, że odpowiedzi są zapisane niemal równolegle z zadaniem pytania, ograniczamy ryzyko błędu lub pominięcia istotnej informacji. Pytania są generowane przez system, co zwiększa dokładność badania – wszyscy respondenci otrzymali zestaw pytań wg określonego wcześniej klucza.
    • Duża ilość danych – podczas ankiety CATI zbieramy informacje o klientach, ich preferencjach i oczekiwaniach względem Twojej oferty. Zgromadzone dane można łatwo analizować – każde przeprowadzone przez nas badanie kończy dokładny raport z wynikami.

Badanie ankietowe CATI – możliwość poprawy jakości usług

Ankiety CATI pozwalają zbadać poziom zadowolenia klientów z produktów lub usług firmy. Realizując je regularnie, można kontrolować jakość oferty i określić jej słabe punkty. Zebrane w ten sposób dane umożliwiają podjęcie działań naprawczych, jeśli satysfakcja z obsługi klientów nie będzie wystarczająca. Dzięki badaniom ankietowym CATI jest szansa zrobić to odpowiednio wcześnie, zanim grono niezadowolonych odbiorców marki istotnie się powiększy. Tego rodzaju działania rozpoczęte zbyt późno są nie tylko trudniejsze, ale zwykle wymagają dużo więcej nakładów finansowych. W Polcall zajmujemy się badaniami CATI kompleksowo – od analizy i wyboru adekwatnych narzędzi, przez zaprojektowanie ankiety, przeprowadzenie procesu badawczego, jego optymalizację, aż po szczegółowy raport po zakończeniu prac. Po więcej informacji skontaktuj się z nami!

Może Cię zainteresować:

Porozmawiajmy
o współpracy

Customer success manager

+ 660 426 686
zapytania@polcall.pl

Kompleksowe podejście
Wspieramy nowoczesną sprzedaż o obsługę klienta/pracownika na wielu poziomach
Obsługa wielu branż
Jesteśmy elastyczni – zakres działań i narzędzia, z których korzystamy, zawsze dobieramy indywidualnie.
Nowoczesne rozwiązania
Nowoczesne narzędzia teleinformatyczne, w tym rozwiązania automatyzujące wybrane procesy.
Transparentne działania
Efekty naszej pracy są mierzalne – opracowujemy dokładne raporty i aktywnie optymalizujemy naszą pracę