Jedną z naszych specjalizacji są badania marketingowe, które pozwalają określić poziom satysfakcji klienta z określonych produktów/usług. Badania marketingowe pełnią istotną rolę w funkcjonowaniu każdej organizacji – pozwalają zgromadzić wiarygodne informacje na temat produktu, usługi, lub też działalności samej firmy. Co ważne, informacje te są ustandaryzowane – potwierdzone obiektywnie, nie opierają się na domysłach lub intuicji. Ma to szczególne znaczenie przy wprowadzaniu nowych produktów lub usług na rynek, modyfikacji oferty, ale też weryfikacji jakości produktów/usług już funkcjonujących na rynku.
Więcej o zaletach badań marketingowych, wykorzystywanych metodach i sposobach analizowania danych przeczytaj na naszym blogu: Czym są badania marketingowe i jakie znamy ich rodzaje?
W naszej ofercie znajdują się badania satysfakcji klienta, które możemy przeprowadzić relatywnie szybko. Badanie może dotyczyć na przykład jakości obsługi pracowników, którzy kontaktują się z klientami – instalatorów, którzy montują rozwiązania firmy w domach użytkowników, osób obsługujących reklamacje, czy też personelu sklepu. W naszym contact center realizujemy również badania w formule tzw. tajemniczego klienta, badania opinii, sondaże poparcia (np. konkretnych inicjatyw).
Przeczytaj więcej o badaniach satysfakcji klienta.
Jednym ze skuteczniejszych metod, które można zlecić contact center jest wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (badanie CATI). Metoda ta może zostać wdrożona w różnych organizacjach, niezależnie od ich specyfiki i skali działania. Mogą z niej skorzystać zarówno niewielkie firmy, jak i rozbudowane organizacje.
Dlaczego warto realizować ankiety CATI?
Dowiedz się więcej o ankiecie telefonicznej CATI.
Badania marketingowe prowadzone przez contact center pomagają poznać trendy panujące wśród konsumentów, co przydaje się w opracowaniu odpowiedniej strategii marketingowej i planowaniu prawidłowego rozwoju biznesu.
Badania marketingowe to proces zbierania, analizowania i interpretowania informacji o rynku, konkurencji, grupie docelowej oraz preferencjach i zachowaniach konsumentów, mający na celu wspieranie decyzji marketingowych.
Koszt badania marketingowego zależy od jego zakresu, metody, zasięgu oraz narzędzi użytych do jego realizacji. Może wahać się od kilku tysięcy złotych za proste ankiety, do kilkudziesięciu tysięcy złotych za kompleksowe badania rynkowe.
Badania marketingowe są przydatne w zrozumieniu potrzeb i preferencji klientów, identyfikacji nowych możliwości rynkowych, monitorowaniu trendów, ocenie skuteczności działań marketingowych oraz minimalizacji ryzyka podejmowanych decyzji biznesowych.
Główne metody badań marketingowych to badania ilościowe (np. ankiety, sondaże) oraz jakościowe (np. wywiady indywidualne, grupy fokusowe). Techniki te wykorzystują różnorodne narzędzia, takie jak kwestionariusze, obserwacje, analizy danych rynkowych, testy produktów czy analizy konkurencji.