Polcall » Blog » Cloud call center – na czym polega i co obejmuje „call center w chmurze”?

Cloud call center – na czym polega i co obejmuje „call center w chmurze”?

Innowacyjne rozwiązania telemarketingowe ułatwiają zarządzanie kontaktem z klientem i umożliwiają pracę zdalną. Jednym z rozwiązań, które oferuje mobilną obsługę i przynosi wiele korzyści jest cloud call center. Jak korzystać z usług dostępnych w chmurze i dlaczego warto wdrożyć taki system w swoim biznesie?

Co to jest cloud call center?

Call center cloud to system teleinformatyczny dostępny w chmurze, który oferuje internetową obsługę klientów. Najczęściej jest tworzony na podstawie oprogramowania SaaS zainstalowanego na serwerze dostawcy usługi. Dzięki wprowadzeniu rozwiązania w takiej formie do nawiązania kontaktu z centralą telefoniczną potrzebny jest jedynie dostęp do internetu i uruchomienie przeglądarki.

System call center cloud nie wymaga instalowania oprogramowania na komputerze – cały software jest przeniesiony do sieci, dzięki czemu usługi telekomunikacyjne można wykonywać z każdego urządzenia i miejsca. Dostęp do centrali telefonicznej ma wiele osób, a wszystkie dane zapisują się w chmurze – bez zajmowania zbędnego miejsca na dysku.

Jak działa call center w chmurze?

System call center w chmurze oferuje więcej możliwości niż tradycyjne oprogramowanie teleinformatyczne. Poza podstawową funkcją nawiązania połączenia telefonicznego łatwiej można planować działania zespołu, monitorować historię pozyskania klientów, sprzedaży i innych prac związanych ze wsparciem telemarketingowym.

Chcesz skorzystać z usług profesjonalnego call center?

Nasi eksperci czekają na Twój telefon!

Zadowolenie naszych klientów jest dla nas najważniejsze! Zapoznaj się z naszą ofertą i daj się przekonać, że rozwiążemy każdy Twój problem.

Skontaktuj się z nami!

Firmy, które zdecydują się wprowadzić call center w chmurze, są zwolnione z ponoszenia wysokiej, jednorazowej opłaty, tak jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnych rozwiązań. Dostęp do platformy jest rozliczany na podstawie abonamentu, a u większości dostawców rozwiązanie można przetestować bezpłatnie. Obecnie cloud call center coraz częściej jest wykorzystywane przez contact center świadczące usługi telemarketingowe, a poziom satysfakcji pracowników jest nieporównywalny z wcześniejszymi wersjami rozwiązań.

Przeczytaj również:  Masowe wysyłanie SMS przez API – czy to dobre rozwiązanie dla Twojej firmy?

Korzyści wdrożenia systemu call center cloud?

Obsługa call center w chmurze przewyższa pod względem zalet standardowy system usług teleinformatycznych. Jedną z najważniejszych korzyści jest możliwość rozpoczęcia pracy na słuchawce zdalnie – z każdego miejsca z dostępem do internetu. Firma może prowadzić rekrutację pracowników na odległość, wybierając kandydatów z całego kraju i przy tym nie przejmować się wymaganiami sprzętowymi, zakupem nowych dostępów oraz aktualizacji oprogramowania.

Wśród pozostałych zalet usług w modelu SaaS warto wymienić mniejsze koszty prowadzenia działalności call center. Opłaty abonamentowe związane z wykorzystaniem oprogramowania w chmurze można dostosować do aktualnych potrzeb – skali działań, liczby stanowisk i świadczonych usług. Nowoczesny system można wypróbować bez ponoszenia kosztów i rozpocząć pracę błyskawicznie po pozytywnym zatwierdzeniu oferty dostawcy.

Dane gromadzone w chmurze są bezpieczne – to kolejny aspekt przemawiający za wyborem nowego standardu usług. Przedsiębiorcy nie muszą przejmować się awarią systemu, sprzętu oraz atakami hakerskimi, ponieważ software zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Dodatkowo przy przetwarzaniu informacji poufnych często można rozważyć wybór korzystania z chmury prywatnej.

Jak zacząć korzystać z call center cloud?

W celu wdrożenia innowacyjnego systemu call center cloud należy znaleźć dostawcę, którego oferta i warunki najlepiej odpowiadają potrzebom firmy i obsługiwanych klientów. Następnie nowa platforma dostępna w chmurze integruje dane z poprzednim systemem teleinformatycznym poprzez protokół API. Po udanym procesie implementacji można rozpocząć korzystanie z nowego rozwiązania. Do pracy potrzeba jedynie połączenia z internetem oraz zestawu słuchawkowego z mikrofonem.

Masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą?

Nasi specjaliście chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i dobiorę najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.