Telemarketing outbound (telemarketing wychodzący) to wszystkie działania telesprzedażowe, inicjowane przez firmę. To przeciwieństwo inbound telemarketingu (przychodzącego), który zakłada odbieranie połączeń, które przychodzą od klientów. Obecnie większość firm korzysta z obu tych wariantów komunikacji jednocześnie, integrując różne kanały w ramach strategii omnichannel. Granica między tymi pojęciami jest do pewnego stopnia umowna – zdarza się, że również w ramach działań inbound, konsultanci dzwonią do klientów (na przykład, by odpowiedzieć na zgłoszoną wcześniej sprawę).
Konsultanci outbound call center aktywnie zabiegają o zainteresowanie klienta i dążą do określonego celu, jakim najczęściej jest sprzedaż.
Outbound telemarketing może dotyczyć różnych aspektów marketingu, sprzedaży czy szeroko rozumianej komunikacji z klientami. To między innymi:
Outbound telemarketing może dotyczyć również posprzedażowej obsługi klientów, których możesz informować o indywidualnie przygotowanej ofercie, czy wprowadzeniu nowych wariantów ich ulubionych produktów.
Outbound telemarketing dotyczy często aktywnej – inicjowanej przez zespół contact center – sprzedaży. Telefon to wciąż jedna z najskuteczniejszych form kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami. Wysoką skuteczność tych działań można osiągnąć jedynie dzięki dobremu przygotowaniu – w przeciwnym razie z dużym prawdopodobieństwem przeznaczony budżet zostanie zmarnowany. Nieprofesjonalny kontakt może dodatkowo zniechęcić klientów do Twojej organizacji.
Jakie elementy składają się na skuteczną kampanię telemarketingową outbound?