Badanie satysfakcji klienta to skuteczne narzędzia do poprawy jakości usług i zadowolenia odbiorców, a w konsekwencji zwiększenia sprzedaży. Zadowoleni klienci to klienci lojalni, którzy z dużym prawdopodobieństwem będą korzystać z Twoich usług w przyszłości.
Pozyskanie nowego klienta jest nawet kilkanaście razy droższe niż utrzymanie obecnego. Jednocześnie jeden niezadowolony konsument może zniechęcić wiele kolejnych osób. Ma to szczególne znaczenie współcześnie, kiedy jedna negatywna opinia w mediach społecznościowych może wywołać kryzys, którego opanowanie wiąże się nierzadko z ogromnymi nakładami.
Dla współczesnego konsumenta jakość obsługi jest jednym z najważniejszych czynników przy wyborze oferty. Dla wielu osób jest nawet ważniejsza niż sama oferta marki. Oznacza to, że jeśli taki klient zostanie źle potraktowany przez konsultanta lub personel sklepu, skorzysta z usług konkurencji nawet wtedy, gdy wcześniej był zdecydowany na zakup.
Aby zapobiegać takim sytuacjom, warto regularnie przeprowadzać badania satysfakcji klienta. Można je wdrożyć w niemal każdej organizacji, również przy niewielkim budżecie. Kluczowe jest dostosowanie narzędzi do specyfiki firmy i charakteru jej oferty.
Naszym klientom oferujemy badania satysfakcji klientów, które zawsze dostosowujemy indywidualnie do potrzeb organizacji. Doradzimy na każdym etapie współpracy, a zebrane dane otrzymasz od nas w formie estetycznego przejrzystego raportu, który może posłużyć jako gotowa prezentacja, np. na spotkaniu zarządu.
Naszym klientom oferujemy także badania satysfakcji w formule tajemniczego klienta.
Badanie satysfakcji klienta pozwala relatywnie szybko i relatywnie niskim kosztem zweryfikować jakość oferowanych usług, a w przypadku wykrycia nieprawidłowości, zareagować na nie odpowiednio wcześnie.
Najważniejsze zalety badania satysfakcji klienta, to:
Jako że w przedsiębiorstwie nie można dokładnie kontrolować każdego aspektu obsługi klienta/sprzedaży, warto wdrożyć dobrze zaprojektowane badanie satysfakcji. Zadowoleni, lojalni klienci to największy kapitał firmy – 20% klientów przynosi 80% przychodu. 1 zadowolony klient powie o Tobie średnio dwóm osobom, a 1 niezadowolony nawet dziesięciu następnym. Z tego powodu kontrola satysfakcji klientów jest dziś niezbędna w organizacjach, które chcą utrzymać przewagę konkurencyjną.