Leady sprzedażowe

Jedną z naszych głównych specjalizacji jest pozyskiwanie leadów sprzedażowych i zarządzanie nimi – obsługa kontaktów do osób decyzyjnych, zainteresowanych produktami lub usługami Twojej firmy.

Outsourcing obsługi leadów prowadzimy kompleksowo. Zakres usługi dobieramy zawsze do potrzeb naszego klienta – proponujemy tylko te narzędzia, które rzeczywiście pozwolą przynieść zwrot z inwestycji.

Czym są leady sprzedażowe i jakie są ich rodzaje?

Lead to kontakt do osoby, która jest zainteresowana produktem lub usługą. Mogą to być użytkownicy, którzy wypełnili formularz na stronie internetowej, zostawiając kontakt zwrotny (e-mail lub telefon). To także potencjalni (lub obecni) klienci, którzy sami zadzwonili do biura obsługi klienta z zapytaniem o ofertę, lub zrobili to inną drogą – na przykład odpowiadając na newsletter, mailing, lub kontaktując się osobiście.

Leady sprzedażowe dzieli się na dwie grupy:

  • leady zimne,
  • leady ciepłe.

Przez leady zimne rozumiemy potencjalne kontakty, które z dużym prawdopodobieństwem będą chciały kupić nasz produkt lub usługę, jednak na razie nie wykazują zainteresowania (mogą nie wiedzieć o naszych produktach lub nie być gotowe na zakup teraz, odkładając decyzję na przyszłość). Jako że istnieje duża szansa na konwersję w tej grupie, zimne leady warto „ocieplać” – docierając do tych osób z odpowiednim przekazem, poprzez odpowiednie kanały komunikacji.

Z kolei leady ciepłe to grupa potencjalnych klientów, w której widać większą szansę na zakup oferowanych przez nas produktów. Osoby te są zainteresowane ofertą i skłonne do konwersji w najbliższym czasie. Można spotkać się również z pojęciem leadów gorących. Jak nietrudno się domyślić, są to osoby, które są praktycznie zdecydowane i nie trzeba ich specjalnie namawiać do zakupu (w procesie sprzedażowym trzeba uważać jednak, by ich nie zniechęcić, np. nieintuicyjnym menu w sklepie lub niskiej jakości obsługą).

Zarządzanie leadami to szeroki proces i może obejmować:

  • opracowywanie i aktualizację baz danych,
  • selekcjonowanie i organizację kontaktów (umiejscawianie ich na konkretnym etapie lejka sprzedażowego),
  • kontakt z wybranymi osobami oraz prezentację oferty (Twoich wybranych produktów/usług),
  • podtrzymywanie zainteresowania ofertą, udzielanie informacji, odpowiadanie na pytania i uzyskanie zgody na spotkanie handlowe,
  • przekazanie przygotowanych w ten sposób leadów do Twojego działu sprzedaży.

Jak pozyskać leady sprzedażowe? Możemy przekazać kontakt lub umówić spotkanie

W ramach współpracy możemy przekazywać Ci kontakty do osób zainteresowanych spotkaniem (wtedy Ty decydujesz, kiedy skontaktować się z potencjalnym klientem), lub też umówić gotowe spotkanie. W drugim wariancie przedstawiciel Twojego działu sprzedaży dostaje od nas informacje o terminie spotkania – jego organizacją i umówieniem klienta zajmujemy się my.

Kompleksowe zarządzanie pozyskanymi leadami sprzedażowymi 

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych oraz ich późniejsza obsługa nie w każdym przypadku wygląda tak samo. Aby optymalnie wykorzystać przeznaczony budżet, poszczególne narzędzia należy dostosować do wielkości i specyfiki firmy, branży, w której działa oraz jej klientów. Dlatego też przed rozpoczęciem współpracy przeprowadzamy dokładną analizę biznesu klienta i identyfikujemy jego potrzeby. Dopiero na tej podstawie proponujemy konkretne rozwiązania.

Sprawdź szczegóły naszej oferty:

  • Generowanie leadów, czyli lead generation – to bardzo szeroki zakres usług, na który składają się takie elementy jak tworzenie, aktualizacja i organizacja baz danych, dobór odpowiednich narzędzi telemarketingowych i ułożenie ich w spójną strategię, kontakt z poszczególnymi osobami, gromadzenie i archiwizacja informacji na temat wykonanych kontaktów, oraz wiele innych.
  • Obsługa leadów przychodzących (inbound) – dotyczy to leadów, które powstały w wyniku różnych działań marketingowych firmy. To na przykład zapytania z formularza kontaktowego na stronie, okienka czatu lub infolinii BOK. Możemy gromadzić leady przychodzące w Twoim imieniu i kontaktować się z nimi w sprawie oferty.

Zarządzanie leadami sprzedażowymi – B2B oraz B2C

Posiadamy kilkunastoletnie doświadczenie w generowaniu i obsłudze leadów dla różnych branż. Dzięki temu skutecznie pozyskujemy nowych klientów również w bardzo konkurencyjnych sektorach, takich jak:

  • Finanse – między innymi leady ubezpieczeniowe, związane z usługami bankowymi, czy rachunkowością.
  • Opieka medyczna – placówki oferujące usługi związane z ochroną zdrowia i dziedzinami pokrewnymi.
  • Transport i spedycja .
  • Telekomunikacja – sprzedaż abonamentów telefonicznych, usług internetowych, czy telewizyjnych.
  • Energetyka – sprzedaż surowców energetycznych.

To tylko wybrane przykłady. Skuteczne zarządzanie leadami możemy wdrożyć w ogromnej większości branż – dotyczy to zarówno niewielkich firm, jak i rozbudowanych organizacji, działających w modelu B2B oraz B2C.

Dlaczego warto wdrożyć zarządzanie leadami sprzedażowymi w firmie?

Outsourcing procesów związanych pozyskaniem nowych klientów to ogromna oszczędność. Profesjonalne call center posiada zasoby – odpowiedni sprzęt, systemy IT oraz przeszkolonych pracowników – pozwalające prowadzić je sprawniej i efektywniej. Wiele etapów pozyskiwania leadów sprzedażowych możemy zautomatyzować, a duże doświadczenie pozwala nam relatywnie szybko przekonać potencjalnych klientów do oferty. 

Zlecając obsługę leadów zewnętrznej firmie, możesz odciążyć pracowników od czasochłonnych, wymagających dodatkowo dużo energii zadań związanych z pozyskiwaniem klientów. Skuteczne działania lead generation wymagają także odpowiedniej infrastruktury, której zakup i utrzymanie wiążą się z dużymi nakładami. Outsourcing tego zadania to w większości przypadków skuteczna optymalizacja kosztów.

Leady sprzedażowe - FAQ

Czym są leady sprzedażowe?

Leady sprzedażowe to kontakty do osób lub firm zainteresowanych produktem lub usługą, które mogą stać się klientami. Leady te mogą pochodzić z różnych źródeł, takich jak formularze internetowe, zapytania telefoniczne, czy odpowiedzi na akcje marketingowe.

Jak generować leady sprzedażowe?

Aby generować leady sprzedażowe, firmy wykorzystują różnorodne strategie, w tym marketing treści, reklamy online, telemarketing, a także organizację eventów i konferencji. Ważne jest dopasowanie metod do grupy docelowej i ciągła analiza skuteczności podejmowanych działań.

Jak pozyskiwać leady?

Pozyskiwanie leadów wymaga zrozumienia potrzeb i zachowań potencjalnych klientów oraz dostosowania do nich strategii marketingowych. Skuteczne metody to między innymi marketing szeptany, kampanie e-mailowe, SEO, oraz aktywność w mediach społecznościowych.

Gdzie szukać leadów?

Leady można znaleźć poprzez aktywność w internecie, na przykład na forach branżowych, w mediach społecznościowych, poprzez formularze kontaktowe na stronach internetowych, a także w tradycyjnych mediach, na eventach branżowych oraz w bazach danych i sieciach kontaktów biznesowych.

Ile kosztuje 1 lead?

Koszt pozyskania jednego leadu jest zmienny i zależy od wielu czynników, takich jak branża, wybrane metody marketingowe, konkurencja oraz jakość i specyfika leadu. Dlatego każdy przypadek wymaga indywidualnej kalkulacji i analizy zwrotu z inwestycji (ROI).

Może Cię zainteresować:

Porozmawiajmy
o współpracy

Customer success manager

+ 660 426 686
zapytania@polcall.pl

Kompleksowe podejście
Wspieramy nowoczesną sprzedaż o obsługę klienta/pracownika na wielu poziomach
Obsługa wielu branż
Jesteśmy elastyczni – zakres działań i narzędzia, z których korzystamy, zawsze dobieramy indywidualnie.
Nowoczesne rozwiązania
Nowoczesne narzędzia teleinformatyczne, w tym rozwiązania automatyzujące wybrane procesy.
Transparentne działania
Efekty naszej pracy są mierzalne – opracowujemy dokładne raporty i aktywnie optymalizujemy naszą pracę